Pages

2. 9. 2015.

Haos, kao i kod vas u kreativnom svetu

Nemam atelje!
Nemam ni neku malu sobicu, pa da samo zatvorim bočice i izađem.
Imam dobru volju i znanje!
Imam gomile salveta, a nikad dovoljno.
Imam i drugog materijala i alata, boja, i puno malih plastičnih teglica i posudica u kojima čuvam boje.
I najvažnije, imam pomoć i podršku porodice.
Zbog neadekvatnih uslova za rad, kad odlučim da radim, radim mnogo stvari odjednom i to traje danima. Dakle, kad odlučim da radim, ništa me ne može sprečiti. Trudim se da sve bude pedantno, dobro osušeno, čisto, kad umrljam ne kažem: E, baš sam tako htela, već popravljam, šmirglam i ponovo bojim.
Tako, dok se jedna stvar suši, druga se boji u najmanje dva sloja, treća popravlja, a na nekoj petoj lepi salveta ili drugi dekorativni elementi. Zahvaljujući tome, završila sam tek kad je poslednji rad izlakiran "drugu ruku", a po potrebi i treću.
Dok radim ne mislim ni o čemu, samo o tome kako bih..., da li bih dodala ovakav ili onakav detalj, da li bih krakel ili bih patinu, možda tranfer, čipku, okamenjenu ili običnu, neku trakicu... Vreme zaista leti. Meni prija.
Pa, evo, zavirite malo u moj "atelje". Na ideju da vam pokažem delić svoje svakodnevice ovih dana, došla sam sedeći za stolom, lepeći salvetu, kad sam bacila pogled na ovu prvu sliku :



Ovo su delovi kafe stočića, obojeni u svetlo bež. Nije bio star, ali je ploča imala grešku, počeo je da se odlepljuje gornji sloj. Ceo sto je od obične oplemenjene iverice. Otkrila sam chalk paint u domaćoj radinosti i odluka je pala, biće sređen! Ispred je polica stara preko pedest godina, rad mog svekra, jednom dekupažirana, ali sam odlučila da malo promenim. Na zidiću ispod ograde, obavezan đubrovnik i četka, kao i dve teglice koje je obojila ćerka. Cveće iznad nisam slikala, ne uklapa se u priču, osim zbog cvetnih motiva na salvetama. Na podu, preko cele terase, najlon preko pločica, kao i na stolu preko mušeme. Našla se tu kesa sa salvetama koje su ušle u širi uži izbor, a konačan izbor napravim gledajući da li motiv odgovara predmetu i mojoj zamisli. Često se dešava da odvojim dvadestak salveta, pa ni jedna ne legne, onda ponovo biram iz dve velike kutije. Salvete uglavnom cepkam i čupkam oko motiva, da se lepše stope sa podlogom.
Na drugoj fotografiji je kutija s bojama, ima ih i van kutije, mesto je našla na podu, a između ima još manjih elemenata stočića.



Sto je jednom stranom prislonjen uz zid, a iznad, levo je sims od prozora ćerkine sobe, kao stvoren da potrpam koješta: teglice s bojom, četke, sunđerčiće, a kao što vidite, tu se našla i kafa.
Haotično, zar ne. Ako pitate dešava li se da nešto "zaturim", naravno da se dešava, onda kreće potraga, a ko traži taj i nađe.
Dok smo muž i ja bojili ove velike table od stočića, pomerali smo sto na sredinu. Tu mi je on pomogao, na čemu sam zahvalna, jer su ove velike ploče baš teške.
Tu oko mene, stalno se vrzma i nikad me ne napušta naš Lenon. Malo ga zbunjuje najlon na podu i najradije sedi ispod stolice na kojoj ja sedim, sakriven ispod duge haljine :) Tu haljinu je trebalo da fotografišem, na njoj su tragovi gotovo svih mojih radova :)
Dok sam fotografisala, krenuo je da mu negde ne pobegnem, ali nisam uspela da ga lepo fotografišem, okrene se baš kad ne treba. Uspela sam kad se sakrio ispod stola i omiljene mu stolice.


Slike su napravljene juče pre podne. Posao polako odmiče. Tegle i boca su dobile svoje salvete, ali na njima ima još da se radi.Nalepljene su salvete i dodato malo patine na rubove stola. To sa patinom mi nije baš sjajno uspelo.

Tako mi protiču dani. Da se zna.
Pišite mi ako vam se tekst dopao. Hvala za sve komentare, radujem se komentaru, a zadovoljstvo mi je da čitam vaše blogove, koliko vreme dozvoli. Žao mi je što je vremena sve manje pa tako i manje postova na blogovima.
Hvala i prijatan dan!

6 коментара:

  1. nemam ni ja atelje niti što slično. radim u dnevnom, a najviše volim kad mi je stol pun krpica, a pod se ne vidi od ostataka materijala i konaca, tada se osjećam "u elementu", žao mi je uopće to pomesti :)
    ipak si organiziranija od mene, sve ti je na mjestu, premda kažeš da je kaotično. a ja ne mogu pronaći hlače za maloga ispod sveg ovog materijala, počinje škola a ja još nisam spremna!
    lennon ti je super, pozdrav svima

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Ana!
    Ovde je iznet samo mali deo, ono što mi je potrebno za ove radove. No, kako ja volim i neke druge stvari, imam gomilu materijala, sve sabujeno na dve police garderobnog ormara.

    ОдговориИзбриши
  3. Haos je normalna stvar kod svih kreativaca, a kod tebe je, i u tom haosu, sve uredno.
    Ja radim najčšće na stolu, osim kad je tatina radionica slobodna. Tamo je prostor ogroman, ali je i haos srazmeran prostoru, tako da je bolje da radim na stolu.
    Meni se dopada stočić, a što se patine tiče, mislim da je uspelo, jer ne znači da nije, samo zato što se nama ne dopadne.
    Ti imaš preciznost u radu i pedantnost, nisi sklona improvizaciji, za razliku od nekih koji to rade, a deklarišu se kao ljubitelji šljokica. Recimo ja! Ispod šljokica na mojim radovima nalazi se brljotina, pa ti vidi!

    ОдговориИзбриши
  4. Tako mi je poznato sve ovo što si napisala s početka... niti ateljea-radionice, gomila repromaterijala ALI nikada dosta.
    Lenon je predlep pas. A poznato mi je to neprekidno praćenje. Moj Kosta (iako moj pas) obožava moju mamu i tako i on gde ona, tamo i on. ;)
    Puno sreće u daljem radu i sve najbolje... pa nadam se da se čitamo UBRZO!

    ОдговориИзбриши
  5. Svi]a mi se ta radna atmosfera. Najbolje govore radov koji malo po malo odmiču. biće to lepo za videti Pozdrav i samo nastavi tako!:)

    ОдговориИзбриши
  6. Isti slučaj... Nemam nijedan kutak u kome mogu na miru da radim, zato uglavnom radim u trpezariji (novi sto sam zato "sredila" na par mesta) ili na balkonu, ako vreme dozvoljava. Bilo bi zaista lepo da možemo da se povučemo u "svoje carske odaje" i na miru radimo, ali nije loše ni ovako. Bitno je samo da inspiracije ne manjka, a za prostor ćemo se već nekako snaći. Radovi izgledaju odlično! :)

    ОдговориИзбриши

Hvala na vašem komentaru!

Напомена: Само члан овог блога може да постави коментар.